Авиаролики
  • KochumKochum
    Сообщений: 2,547
    Akupaka :: Історія про одне приземлення

    А де авіаролік?

    Чувак, що пише про цей відомий випадок, явно щось чув, але не все зрозумів.
    Особливо ось це:
    Для посадки Боб Пирсон использовал (как я понимаю, единственный раз в мировой истории) в процессе посадки большого авиалайнера прием из арсенала планеристов. Называется он "скольжение на крыло", он же "sideslip". Эта милая процедура выглядит так: самолет ставится "на крыло" и у пассажиров есть выбор: смотреть в нижний иллюминатор на землю, в верхний на небо, но при этом продолжать срать кирпичами. Нос самолет, кстати, уводится в сторону от курса, как показано на картинке. Скорость, соответственно, падает до нужной.


    Як це уявити - я х.з. І на крило ставться і ніс уводиться по курсу і швидкість падає і все це "единственный раз в мировой истории".
    Насправді ж, кожен раз коли здійснюється посадка при боковому вітрі, всі лайнери і великі, і маленькі використовують sideslip.
    image
    І цей маневр не має ніякого відношення до всієї тієї галіматьї, що написав той пєйсатєль.

    Так, sideslip дійсно виконувався екіпажем рейсу АС143 (Boeing 767-233 реєстраційний номер C-GAUN, заводський 22520, серійний 047 - звідки автор взяв згаданий ним номер 604, я х.з.), але ніхто літак на крило не ставив і інші кульбіти не виписував. Вони дали ногу і протилежний крін (власне це і є sideslip, кожен із нас в Ілі так робив) для гасіння надлишкової швидкості. Доречі це ледь не стало їх фатальною помилкою. Живлення літака, що лишився обох двигунів, знійснювалось виключно за рахунок аварійної турбіни, що була виставлена в повітряний потік і саме вона забеспечувала тиск в гідросистемі. Під час виконання sideslip, швидкість обертання турбіни значно знизилась, через потрапляння в аеродинамічну тінь, що призвело до суттєвого падіння тиску в гідросистемі, тож відновити контроль над літаком вдалося із трудом...

    Там ще багато всякої дурні є, тому краще подібні історії читати на профільних сайтах :)



  • Akupaka
    Сообщений: 9,959Symbol
    Kochum :: А де авіаролік?

    Та я просто не знаю, куди то було вліпити =)

    Kochum :: Там ще багато всякої дурні є, тому краще подібні історії читати на профільних сайтах

    Думаю, стаття на технічну не претендувала, а написано цікаво =)
  • KochumKochum
    Сообщений: 2,547
    А хто каже про "технічну"?
    Я кажу про брехню, що була зображена, скоріше за все, через необізнанність автора в темі опуса.
    До чого наприклад картинка що зображує штопор, чи щось на нього подібне в описанні ковзання?
    image
  • Akupaka
    Сообщений: 9,959Symbol
    Це ж така сама картинка як і твоя, тільки розвернута на 180 град =)
  • KochumKochum
    Сообщений: 2,547
    Ага.... і як ії треба сприймати в світлі фрази про постановку на крило?
  • _FSG_Pacific_FSG_Pacific
    Сообщений: 3,105
    Шо ви прицепились до малюнка , та ж кожен з вас знає як це виглядає . Доречі автор приблизно описав як воно мало бути - " Эта милая процедура выглядит так: самолет ставится "на крыло" и у пассажиров есть выбор: смотреть в нижний иллюминатор на землю, в верхний на небо, но при этом продолжать срать кирпичами." Якщо дати педальку , то ніс літака відхилиться від курсу . Шо не так ?
  • Bulba
    Сообщений: 6,499
    не понятно что вас в таком маневре удивляет? еще с первой мировой маневр известен
  • KochumKochum
    Сообщений: 2,547
    Так, ніс відхилиться від курсу, але до чого тут ставання на крило?
    Автор пише, що літак при цьому був поставлений на крило, тобто одні пасажири дивились на землю, а інші в небо, тобто малось на увазі, що літак мав нахил близький до 90 градусів відносно повздовжної осі. Чого в дійсності і близько не було.

  • KochumKochum
    Сообщений: 2,547
    Bulba :: не понятно что вас в таком маневре удивляет?

    Kochum :: единственный раз в мировой истории) в процессе посадки большого авиалайнера

    Я ж и говорю, что фигню автор пишет, но меня уверяют, что статья ОК :)

  • Akupaka
    Сообщений: 9,959Symbol
    Kochum :: Автор пише, що літак при цьому був поставлений на крило, тобто одні пасажири дивились на землю, а інші в небо, тобто малось на увазі, що літак мав нахил близький до 90 градусів відносно повздовжної осі

    Чому обов'язково близький до 90? Градусів 45 буде достатньо для такого спостереження пасажирами =)
  • KochumKochum
    Сообщений: 2,547
    Я зрозумів. Правдивість не головне. Головне щоб було цікаво написано.
  • Bulba
    Сообщений: 6,499
    Про авиакатастрофы, нашел в комментах ссылку.
    http://dwarfdoc.livejournal.com/tag/Авиапроисшествия
  • Akupaka
    Сообщений: 9,959Symbol
    Вітя, а в чому неправдивість? В куті чи назві? =)
  • KochumKochum
    Сообщений: 2,547
    Akupaka :: а в чому неправдивість?

    В усьому.
    Ніхто літак на крило не ставив і на 45 градусів не нахиляв "единственный раз в мировой истории". Вони лише ковзання робили, кут при ковзанні кілька градусів. І пасажири не дивились одні в землю, а інші в небо. Цим маневром вони скинули приблизно 70-80 км/год.
    І бортовий номер не 604.
    І літак ніхто не встряхував для випуску шасі. Шасі вийшли бо тиск в гідросистемі був від аварійної турбіни.
    І швидкість не впала до 400, а спеціально витримувалась пілотом на цьому показнику, так як саме швидкість 407 км/год (220 вузлів) була оптимальною для планерування.
    І при приземленні колеса у літака не лопались, так як на В767 стоїть система стравлювання повітря з колес при перегріві, саме для запобігання вибуху.

    Тобто суть передана, а деталі переінакшені. А як на мене, то при розгляді таких подій деталі це найголовніше.
    Але головне, що написано "цікаво", да?.

    Якщо шо, то у нас типу авіаційний форум. Так що маю право!


  • Akupaka
    Сообщений: 9,959Symbol
    Схоже, у нас новий голова! :-D

    А для мене деталі не мали значення, мені був цікавий сам факт події =)
  • Bulba
    Сообщений: 6,499
    Спорщики, вот вам фильм об этих событиях
    Расследования авиакатастроф
    «Роковое приземление»
    «Miracle Flight»
    http://www.dailymotion.com/video/x2ifwwx
  • Akupaka
    Сообщений: 9,959Symbol
    Ми не сперечаємося, ми лише декларуємо рівень зацікавлення деталями =)

    У відео цікаво розповідають про те ковзання =)
  • KochumKochum
    Сообщений: 2,547
    Bulba :: вот вам фильм об этих событиях

    |Я авиационные происшествия не по Нейшенал Географикс изучаю. В сети есть множество компетентных источников. Там интересней.
    И да, нас в гугле не забанили. Этот фильм является второй ссылкой в списке, по поиску Планёр Гимли.

  • Bulba
    Сообщений: 6,499
    Вот ссылка на расследование где пилот рассказывает что применил скольжение для захода на экстренную посадку.
    это опровергает слова об уникальности маневра скольжение для гражданских больших бортов.
    Все от пилота зависит.
  • Valabuev
    Сообщений: 8,549
    ну "уникальность маневра "скольжение"" - это вообще из разряда - "я помню чудное мгновеньу" у Высоцкого...
    там просто пилот оказался СПОСОБЕН - оту дуру (скока там тонн?) притереть на ВПП без использования двигателей. и да. он таки планерист был.
  • KochumKochum
    Сообщений: 2,547
    Bulba :: ссылка на расследование


    Valabuev :: "уникальность маневра "скольжение"" - это вообще из разряда


    Я об этом уже страницу говорю, но Рома говорит, что это для него не важно :) Главное, что опус написан "цікаво" :)
  • Akupaka
    Сообщений: 9,959Symbol
    Я на це твердження про єдиний раз навіть не звертав уваги. Мені цікава була історія, автор статті просто цікаво про це розповів. Стаття є художнім оповіданням на основі факту. Тут нічого з'ясовувати =)
  • KochumKochum
    Сообщений: 2,547
    У нас, типу, авіаційний форум! :-D
  • Akupaka
    Сообщений: 9,959Symbol
    Найково-фантастичні романи також типу про науку.
  • KochumKochum
    Сообщений: 2,547
    Я про те і кажу, що якщо науково-фантастичний роман не відповідає дійсності, то треба внести ясність, бо у нас же типа науково-нефантастична тусовка :)